Kosár nyitás 0 0 Ft
Telefonszám  +36 20 263 58 50     Email  info@gigamatrac.hu

Tanácsok, tippek, ötletek

6 tévhit az alvásról

6 tévhit az alvásról

Forrás: MNO

Nem mindenki szenved rendszeresen álmatlanságban, de az emberek többségével időnként előfordul, hogy egy vagy több éjszaka nehezen tud elaludni, illetve rosszul alszik.

A szakértők szerint az alvászavar körülbelül minden negyedik magyart érinti. Ha tehát valakinek minden csukott szemmel töltött perc számít, érdemes tisztában lennie, mi segíti, és mi hátráltatja a jó alvást. Az EatingWell magazinban megjelent cikk a hat leggyakoribb tévhitet sorolja fel az alvással kapcsolatban.

1. tévhit: Jó a TV mellett elaludni.

Az igazság: A televízió mesterséges fénye elnyomja a melatonint, mely alvássegítő hormon termelését a sötétség váltja ki. A mesterséges fény ezen kívül a nappal és az éjszaka váltakozásán alapuló napi bioritmusunkat is felborítja.

2. tévhit: Egy pohár bor lefekvés előtt elősegíti a pihentető alvást.

Az igazság: Mivel az alkohol szedatív hatású, az alkoholos italok fogyasztása segít ugyan elaludni, de már két ital után rosszabbul alszunk, és gyakrabban felriadunk éjszaka. Ez a hatás ráadásul nők esetében rosszabb. Néhány órával az elalvás előtt tehát már érdemes kerülni az alkoholfogyasztást.

3. tévhit: Az esti edzés ébren tart éjszaka.

Az igazság: Ha lefekvés előtt három órán belül edzünk a konditeremben vagy kocogunk, ez a nem akadályozza az elalvást. Az alvás minőségét azonban ronthatja.

4. tévhit: Egy csésze gyógyteától hamarabb elalszunk.

Az igazság: Igaz ugyan, hogy a kamilla, a citromfű, a komló és a golgotavirág is híres nyugtató, alvássegítő tulajdonságairól, hatékonyságukat az Amerikai Alvásgyógyászati Akadémia szerint klinikai kísérletekkel még nem támasztották alá.

5. tévhit: Hétvégén be lehet pótolni az elmaradt alvást.

Az igazság: Ha hetente egyszer vagy kétszer rosszul illetve keveset alszunk, azt még be lehet pótolni. Ha azonban ennél gyakrabban nem alszunk éjjelente, egyre nehezebb ellensúlyozni az alváshiányt.

6. tévhit: Egy bögre meleg tej segít elaludni.

Az igazság: Az elmélet szerint a tej triptofánt tartalmaz, ami az agyba kerülve szerotonint termel. A kísérletekben azonban nem befolyásolta az alvásmintát. Art Spielman, a New York-i City University szakértője elmondta, hogy a triptofán tartalmú élelmiszerek nem váltják ki ugyanazt a hatást, mint a tiszta triptofán, mert az ilyen élelmiszerekben lévő többféle aminosav egymással vetélkedve próbál az agyba jutni.

Tudjon meg többet:

  • Gerinc. Egészséges matrac, anatómiai matrac, gyógymatrac

    Önnek hány gerince van?

    A matrac legfontosabb feladata a gerinc, gerincoszlop megóvása, a porckorong regenerálódásának elősegítése, amelyre a kemény matrac a megfelelő ergonómia és formakövetés hiányában szinte alkalmatlan.

    Tovább
  • 5 érv a GigaMatrac mellett

    Információk: 5 érv

    Tradícionális márkák, Egyedülálló világszínvonalú Xsensor nyomáspont mérés, Egyedülálló választék, Verhetetlen akciók, Óriási raktárkészlet

    Tovább
  • Ep. matrac egészségpénztárra, egészségpénztári matrac

    Matrac egészségpénztárra

    Matrac egészségpénztárra. EP azaz Egészségpénztár, amelyeken keresztül számos matrac, paplan és párna egészségpénztárra 100% mértékben és adómentesen elszámolható.

    Tovább
Egészségpénztári partnereink:
close Black Friday (ajándék ágyneműtartós ágykeret)